Tento web používa na poskytovanie služieb a analýze návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte.

California 2014

Team z Rancha 13 vyráža do Californie  naučiť sa niečo nové  a niečo staré si potvrdiť . Požičaný caravan nám bude 2 týždne domovom . Neviete si představiť , akú uľavu Vám večer prinesie vymoženosť  vysúvacieho  obytného priestoru.

Vyrážame :

Kurz s Mike Bridgesom . Na DVD  sme pozerali aké svalové partie sú zaťažované  v tréningu . Potom nasledovala práca  v štvorcovej ohrade  s kolom uprostřed. Bolo zaujímavé to vidiet .

Smerujeme do  vinárskej oblasti  Napa valley , aby sme  videli  californske vinárstva  na vlastné oči a vína ochutnali na vlastné ústa.

Mierime na juh po najznámejšej a najkrajšej  ceste Californie A 1. Obdivujeme divoký oceán , skaly, slnko,  príchuť  vody , pozeráme na  tulene čo sa vyhrievajú na piesku a hrajú sa vo vode. Čarovné.

Cieľ cesty  Paso Robles  Re –Union –obsadanie a práca s 2-ročnými koňmi. Celé to trvá  5 dní . Mali sme tú česť  vidieť při práci  Martina a Jenifer Black- ich práca bola jako zladené tóny úžasnej  hudby.

Videli sme Boba Ingersola – legenda v Hacamore  jazdení, Buster Mc Laury- tento  kovboj má v ruke mekkost  Raye Hunta  a v hlave myšlienky  Toma Dorranca. Mohli sme obdivovať prácu argentíncov otca a syna Scarpatiových – úžasné bolo na nich  jako si to užívali , stále sa smiali a rozprávali sa .

Ráno vstáváme skoro , čaká nás Ernie Morris – bacaroo, ilustrátor, umelec, maliar. Sedeli smea počúvali  príbehy , ktoré sa  ozaj stali , akoby sa před nami odvíjal  starý čierno – biely film v ktorom účinkoval Bill Dorrance , úžasom sme nedýchali .

Pokračovali sme  v ceste cieĺ bol Jeremiah Watt-  sedlár a výrobca strieborných cajkov. Nechceli sme ho moc zdržovať , ale tento pán je moc komunikatívny , uvaril nám kávu , jazdí na bicykli , v lete  ide do Kazachstanu, ak dá Boh  zavíta aj na Slovensko . Slovenskí sedlári by sa od neho mohli  veľa naučiť , ak by teda chceli.

Večer si užíváme steak v Harris ranch – maso pochádza z najvačších jatiek v Amerike .

Pokračujeme do OAK Dále  na rodeo – bull riding ,bronco ridding ,steer wrestling – všetko  na vysokej úrovni , klauni ktorí  mali za úlohu  odlákať  býky  od jazdcov, ale aj  zabavit  divákov  a deti

Naša cesta sa uberá na kurz   Davida a Gwynn Weavrových – horsemanship a práca s teľatami. Weavroví sú zakladatelia  súťaže Californios. Tu sme stretli našu krajanku  Janu, ktorá sa  o nás príkladne starala . Je to  milé , ked stretnete spriaznenú dušu. Ďakujeme Jani.

A nakoniec hladame  ranch Viktor Gragnani  , aréna v mandľovom sade  , sledovali sme značkovanie teliat , potom bol trening team roupingu,jazda na mule – to som si užila , prišli kamaradi , úžasné barbecue , víno , gitara, bendžo při ohni . Správni a pohodoví ľudia  na záver .

Směr San Francisko ,odovzdali sme  karavan , ubytovali sme sa  v hoteli  na predmesti  Homeless stvrti  a išli sme si užiť radovánky veľkomesta . Výhľad na Alkatraz , objavili sme  krčmu  Bubba Gump  so všetkým čo patrí k biznisu . Ale krevety mali  úžasné.